Ugodna noć u Vrbanji uz poznate karije i predavanje dr. hafiz Halil ef. Mehtić
U Vrbanji povodom otvorenja džemata Vrbanja u organizaciji Medžlisa Islamske zajednice Bugojno i mještana džemata Vrbanja u četvrtak (19.09), poslije akšam namaza održano je večer Kur’ana. Gost predavač je bio hfz. dr. Halil ef. Mehtić, dok su karije – učači bili hafiz Hamza Lavić, Salih ef. Meštrovac i Hazim ef. Lepir.
Dr. hfz. Halil ef. Mehtić je veoma interesantna osoba za koju mnogi obični ljudi, džematlije, oni najstariji kao i omladina, tvrde da je najpotpuniji imam, jedan od najboljih vaiza i među najboljim karijama (učačima Kur’ana). Dokazani učitelj i pedagog, odgovorne dužnosti koje je obavljao u IZ i rezultati koji stoje iza njega svrstavaju ga u sami vrh bošnjačke uleme. Stoga je čest gost – predavač u mnogim našim džematima u domovini i dijaspori.
Izvodi iz predavanja:
-Učenje Kur’ana i podučavanje njegovim ajetima, jesu, kako navodi Ibn Kesir, svojstva pravih vjernika koji slijede i pomažu poslanike šireći Allahovu, dž.š., objavu, i tako upotpunjuju svojstva koja manjkaju drugima. Tako oni sjedinjuju dva korisna svojstva: učenje i podučavanje, za razliku od kafira i silnika koji nastoji da sve odvrati od Allahovog puta. Kako Uzvišeni ističe u ajetu: One koji nisu vjerovali i koji su od Allahova puta odvraćali, Mi ćemo dvostrukom kaznom kazniti zato što su pravili smutnju. (En-Nahl, 88.) U drugom ajetu se kaže: Oni zabranjuju da se u Kur’an vjeruje, i sami se od njega udaljavaju, i sami sebe upropaštavaju, a da i ne primjećuju. (El-En’am, 26.)
-Abdulhamid el-Himmani kaže da je pitao Sufjana es-Sevrija za čovjeka koji se bori na Allahovom putu i onoga što uči Kur’an: Koji mu je od njih dvojice draži? pa je Es-Sevri odgovorio: čovjek koji uči Kur’an, jer je Vjerovjesnik rekao: Među vama je najbolji onaj koji uči Kur’an i podučava Kur’anu.
-Preferiranje učenja Kur’ana nad borbom na Allahovom putu, neko bi mogao da smatra pretencioznim stavom Sufjana es-Sevrija, ali i naredni hadis koji prenose Nu’man bin Bešir i Enes, radijallahu anhuma, potvrđuje njegovo mišljenje. Naime, Vjerovjesnik, s.a.v.s., je rekao: Najvredniji ibadet mojih sljedbenika jeste učenje Kur’ana.
Učenje Kur’ana je najpotpuniji oblik zikra i dove
-Razmotrimo li sadržaj Kur’ani kerima, uvidjet ćemo da on obiluje raznovrsnim oblicima slavljenja i veličanja Allaha Uzvišenog kao i raznolike forme dova kojima nas naš Gospodar podučava kako da mu se molimo i kako da ga dozivamo. Stoga je učenje Kur’ana najoptimalnije spominjanje Allaha i, samim tim, Allahu najdraže. Učenje Kur’ana nadomješćuje dove koje su nam potrebne i koje često upućujemo. Štaviše, umjesto njih, učeći Kur’an, obećavaju nam se veće nagrade. Imam Tirmizi u Džami’us-sunenu navodi hadisi-kudsi u kojem stoji: Slavljeni i Uzvišeni Gospodar kaže: Onome koga zikr i učenje Kur’ana zabave od upućivanja dove Meni, dat ću više nego što dajem onima koji Me mole. A govor Uzvišenog i Slavljenog Allaha uzvišen je nad drugim govorom kao što je Allah uzvišen nad Svojim stvorenjima.
Za učenje Kur’ana obećane su višestruke nagrade
-Koliko je Allahu, tebareke ve teala, drago da učimo Njegove ajete, razumijemo iz poznatog hadisa koji prenosi Abdullah bin Mes’ud, radijallahu anhu, da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: Ko prouči samo jedan harf (slovo) iz Kur’ana učinio je dobro djelo, a za dobro djelo nagrada je deseterostruka. Ja ne kažem da je ELIF LAM MIM jedan harf, nego je ELIF harf, LAM je harf i MIM je harf.
Blago li se jezicima koji izgovaraju Kur’an
-Učenjem Kur’ana najlakše se postiže blizina Stvoritelja svjetova. Imam Gazali, rahimehullahu, navodi da je Ahmed bin Hanbel usnio Allaha Uzvišenog i tom prilikom Ga upitao: Š ta je najvrednije, Gospodaru, čime Ti se bliski približavaju? A On mi reče: Mojim govorom Ahmede! Dalje pitah: Gospodaru moj, uz njegovo razumijevanje ili bez njega? Odgovori mi: I uz razumijevanje i bez njega.
Meleki su prisutni na mjestima gdje se uči Kur’an
-Meleki su se zadivili kada su prvi put čuli Kur’an i oni to čine i okupljaju se kada god se pojedinac ili grupa odluči na učenje Kur’ana. Melodično i pravilno učenje Kur’ana privlači meleke kao što mirisni cvijet i med privlače pčele.
-Od Šedad bin Evsa, r.a., prenosi se da je Alejhisselam kazao: Kad god jedan musliman legne u postelju pa prouči neku suru iz Allahove Knjige, Allah mu odredi meleka koji ga čuva kako mu se ne bi desilo ništa neugodno, sve dok se ne probudi.
-Smirenost (sekina) koja prati učenje Kur’ana posebno je izražena kada se okupi grupa vjernika da uči Kur’an u nekoj džamiji. Alejhisselam je rekao: Kada god se okupi grupa ljudi u nekoj Allahovoj kući radi učenja i proučavanja Kur’ana na njih se spusti smirenost, obaspe ih milost, okruže ih meleki i Allah ih spomene kod onih koji su kod njega. Oni koji su kod Njega, je sintagma za najodabranije meleke koji kruže i uzdržavaju Aršur-Rahman, prijesto Svemilosnog.
-Posebno odabrano vrijeme za zajedničko učenje i proučavanje Kur’ana je poslije sabah-namaza. ‘Atije bilježi od Ebu Seida el-Hudrija, r.a., da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: Kad god se ljudi sakupe poslije klanjanog sabah namaza u džamiji da proučavaju i podučavaju Allahovoj Knjizi, Allah im odredi meleke koji za njih mole oprost, sve dok ne promijene temu razgovora.
O poštivanju učača Kur’ana
Poštivanje učača Kur’ana znak je respekta prema Allahovoj, dž.š., objavi. Rekli smo da su se oni koji uče i poučavaju Kur’anu okitili najljepšim svojstvima koja Uzvišeni voli. Zapravo, to je poštivanje Allahovih svetinja o kojima On u Kur’anu kaže: A ko poštuje Allahove svetinje, uživat će milost Gospodara svoga. (Eš-Š u’ara’ 215) Znak poštivanja i veličanja svetinja Milostivog, slikovito je objasnio Resulullah, s.a.v.s., kada je rekao: Znak veličanja Allaha je poštivanje: starca muslimana, hafiza Kur’ana koji ne pretjeruje i Kur’an ne zanemaruje, te poštivanje pravednog vladara.
Allahove počasti Džennetlijama
Uzvišeni će učačima Kur’ana u Džennetu prirediti posebna iznenađenja i počasti. Doživjet će tu čast da će im njihov Stvoritelj učiti Kur’an. Tirmizi i Hakim bilježe predaju od Burejde, r.a., da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: Zaista će Džennetlije, svakoga dana, ulaziti Svemogućem, dva puta, pa će im On učiti Kur’an. Svaki od njih sjedat će na mjesto koje je za njega pripremljeno, od zlata, srebra, bisera i dragog kamenja. To će za njih bit radost kakvu nikada prije nisu doživjeli, niti su ikada išta ljepše i veličanstvenije čuli od toga. Zatim će se vratiti uživajući u toj radosti i iščekujući tu blagodat ponovo.
[nggallery id=739]
(bug.ba)
