Izložba Huseina Šljive, subota u 18 sati u Likovnoj galeriji KSC Bugojno
U Likovnoj galeriji Kulturno sportskog centra Bugojno u subotu 23.11. sa početkom u 18,00 sati bit će otvorena izložba autora Huseina Šljive. Više o samom umjetniku i izložbi rekao je profesor umjetnik Antonio Džolan:
Husein Šljivo je mladi likovni umjetnik koji u svom radu ide putem Pop – arta i američkog kuma tog pravca Andy Warhola. Šljivo slično kao i Andy Warhol ništa novo nije izmislio niti to želi, ništa od ovoga što je napravio nije otprije ne poznato. Ono što Šljivu zanima jeste komercijalizacija i socio – psihološki simboli društva. Nije povijesna, politička ni vjerska važnost likova poput: Putina, Obame, Radovana Karadžića, Draga Čovića, Sulejmana Tihića, Dodika, Adolfa Hitlera, Musolinija i mnogih drugih pobudila Šljivino zanimanje, nego njihova recepcija u kapitalističkom društvu. Njihov nevjerovatan utjecaj na ljude i oblikovanje ljudskog uma, razmišljanja i stavova, pogotovo mladih ljudi a nisu za izostaviti i starije generacije. Svi oni i svako na svoj način je postao socio – psihološki simbol određenog pogleda na svijet, baš kao što su to bili u drugom kontekstu: Nelson Mandela, Ivan Pavao II, Ivo Andrić, Pablo Picasso, Alber Einstein i drugi.
Sa druge pak strane od čega su god mediji napravili senzaciju i atrakciju može se pridružiti Šljivinoj galeriji poznatog: napad na blizance u Americi, u lični prosvjedi, oružje, sport, hrana, novac, skupi automobili itd. Začetnik Pop – arta Andy Warhol je postao prepoznatljiv po portretima i svi portreti slično kao kod Šljive prikazuju ljude koje su se istaknuli: umjetnike, političare, folk zvijezde, pjevače, vjerske vođe i znanstvenike. U društvu u kojem mediji igraju odlučnu ulogu, slava je gotovo prirodni indikator društvenog uspjeha, bez obzira bili vi kriminalac, lutalica, zatvorenik, vozač, bauštelac dobit ćete svojih „15 minuta slave“. A neki će zbog tih 15 minuta slave i svoj život dati.
Ono na što nas Šljivo svojim radovima želi upozoriti jeste fenomen medija i bezbroj svakodnevnih informacija kojima smo „bombardirani“. Televizija je postala nezamjenjivi dio naših života, a ljudi hipnotizirajući roboti koji samo upijaju i upijaju bezbroj ispraznih govora, bezbroj negativnih stvari, bezbroj umjetnih silikona i nekvalitetnih tekstova fol pjevačica, bezbroj političkih prepucavanja i širenja jednoumlja, bezbroj sapunica i bezbroj drugih stvari. Upravo zbog toga Šljivo se na ovoj izložbi odlučio sve nas „bombardirati“ sa bezbroj tema, bezbroj portreta u raznim kombinacijama i bojama, jer upravo to šarenilo najbolje odgovara šarenilu medija i svakodnevnom mijenjaju šarenog mišljenja.
Andy Warhol je brzo uvidio moć medija (novina, fotografije i televizije) i svojim radovima i umjetnošću uspješno uzvratio udarac. Šljivo također uzvraća udarac i na jedan način nadovezuje se na Warhola, jer tehnika koju Šljivo koristi kao što je digitalni print nezamjenjivi je dio POP – KULTURE DANAŠNJICE.
Prof. Antonio Džolan
Umjetnik ZAK o svom kolegi napisao je:
(bug.ba)