
Bosanci i Hercegovci potrošili 1,24 milijarde KM na alkohol, kafu i cigare za 9 mjeseci
Dok u ovoj godini nezapamćene krize, velika većina građana Bosne i Hercegovine bukvalno preživljava, jedan sloj i dalje živi kao u najbolja vremena, bez potrebe da se odriče bilo čega, ma kolika cijena toga bila.
To potvrđuju i podaci o uvozu luksuznih roba, koji ni u ovoj kriznoj 2022. nije značajnije pao u odnosu na raniji period. Štaviše, za 10 mjeseci ove godine uvezli smo nakita koji smo platili 52,4 miliona KM, što je ubjedljivo rekordna vrijednost godinama unazad, pokazuju podaci UIO BiH.
U istom periodu uvezli smo skoro 151 milion litara alkohola, što nas je koštalo 183 miliona KM, dok je za devet mjeseci izdato skoro 190 miliona markica za cigarete koje smo, ako se u obzir uzme prosječna cijena od pet KM po paklici, platili oko 950 miliona KM.
Od januara do kraja septembra u BiH je uvezeno i 14,5 miliona kilograma kafe, u vrijednosti od 105,4 miliona KM. Dakle, samo na alkohol, kafu i cigarete potrošili smo skoro 1,24 milijarde KM ili 3,4 miliona dnevno, u prosjeku. Tačnije, za samo jedan dan na ove robe damo 2.800 prosječnih plata i čak 7.150 prosječnih penzija.
Ove godine smo, u odnosu na lane, više kupovali i nove automobile, a 10 najskupljih četvorotočkaša, uvezenih od januara do kraja oktobra u BiH, koštalo je ukupno 4,13 miliona KM.
U udruženjima potrošača ističu da su oni koji bolje zarađuju, ili se bave nekim privatnim biznisima, imuni na svaku krizu.
– Riječ je o sloju koji sebi može da priušti što god poželi, ne pitajući za cijenu. Taj sloj je uvijek postojao, i postojaće. S druge strane, pojedinci koji su imućniji upravo u krizama kupuju stanove ili automobile, kako bi izbjegli da ih kasnije kupuju skuplje, što se dešava u inflaciji. Kad je riječ o alkoholu, skuplja pića sve više nosimo nekome na poklon, dok uglavnom pijemo domaću rakiju i pivo – ističe za Srpskainfo izvršna direktorica Udruženja za zaštitu potrošača Don iz Prijedora, Murisa Marić.