Udruženje “Osmijeh” iz Novog Travnika provelo edukaciju i istraživanje u osnovnim školama SBK/KSB-a
U okviru projekta „Inkluzija je pravo i obaveza II“ kojeg implementira Udruženje/Udruga “Osmijeh” iz Novog Travnika uz podršku Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta SBK/KSB-a te financijsku podršku Federalnog ministartva rada i socijalne politike, realizirana je edukacija učenika i provedeno istraživanje u inkluzivnim odjeljenjima u kojima se nalaze učenici s poteškoćama u razvoju. Aktivnosti edukacije i istraživanja su realizirane u tri osnove škole: 1. OŠ “Safvet beg Bašagić” Novi Travnik, 2. OŠ “Nova Bila” i 3. Prva osnovna škola Bugojno.
Cilj edukacije je bio:
- Ispitati stavove učenika tipičnog razvoja o empatiji i prihvatanju djece s poteškoćama u razvoju putem upitnika.
- Upoznati učesnika treninga sa pojmom empatija kroz prezentaciju Bontončića: „Kako biti dobar prijatelj djeci s poteškoćama u razvoju“.
- Razvoj pozitivnog načina mišljenja po pitanju individualnosti svakog učenika i različitosti svih (naglasak na razumijevanju potreba učenika s poteškoćama u razvoju).
- Razbijanje negativnih predrasuda i stavova kod učenika tipičnog razvoja kada su u pitanju djeca s poteškoćama u razvoju.
Tokom edukacije je realizirana inicijalna i finalna procjena ispitivanja stavova kod 59 učenika tipičnog razvoja. Ovi rezultati su objedinjeni sa prošlogodišnjim istraživanjem koje je provedeno u još pet osnovnih škola: OŠ “Novi Travnik”, OŠ ”Musa Ćazim Ćatić”, OŠ “fra Marijan Šunjić”, OŠ “Mehmedalija Mak Dizdar” i Druga osnovna škola Bugojno. Istraživanje je provedeno u inkluzivnim odjeljenjima u kojima se nalaze učenici s poteškoćama u razvoju. Od ukupnog broja učenika (232) uključenih u anketiranje i radionicu, njih 84 ili 36,21% je promijenilo svoj stav te da bi željeli svoje slobodno vrijeme provesti i sa učenicima s poteškoćama u razvoju.
Dakle, kako bi vidjeli stvarnu promjenu u razredu, potrebno je kontinuirano raditi na edukaciji učenika. Na ovaj način osiguravamo da školska zajednica razvija stavove koji podstiču prihvatanje i razumijevanje učenika različite populacije u školi, što garantuje bolju i inkluzivniju budućnosti za sve.
Za potrebe jačanja empatije i razumijevanja potreba učenika s poteškoćama u razvoju od strane njihovih vršnjaka, kreiran model treninga za učenike nižih razreda inkluzivniih odjeljenja osnovne škole.
Rezultati inicijalne i finalne procjene ispitivanja stavova učenika osnovnih škola u SBK/KSB-a su prikazani i na grafikonu br.3. Edukaciju i istraživanje na području SBK/KSB-a su vodili stručni saradnici Udruženja/Udruge “Osmijeh”, Saudin Beganović, prof. pedagogije i doc. dr. Tatjana Marić.