![](https://bug.ba/wp-content/uploads/2024/06/Sejla-Dzanan-promocija-36.jpg)
U Bugojnu održana promocija knjige/naučne studije „Menadžment u obrazovanju“ autorice dr. sc. Šejle Džanan
U prepunoj Kristalnoj sali Općine Bugojno 05.06.2024. godine održana je promocija knjige/naučne studije “Menadžment u obrazovanju” dr.sc. Šejle Džanan koji predstavlja značajan događaj. Promotori knjige bili su ljudi od struke: prof. dr. Refik Ćatić, prof. dr. Dženan Skelić, dr. sc. Melida Travančić, Alisa Ibraković Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje, Lejla Dedić direktorica „Treće osnovne škole“ Bugojno i prof. Nedžad Milanović direktor MŠS „Gimnazija“ Bugojno. Pokrovitelj promocije bio je načelnik Općine Bugojno prof. Hasan Ajkunić. Cijelu promociju pogledajte u video snimku:
Promociju je posebno ukrasio Vokalni ansambl Bugojno pod rukovodstvom prof. Samire Merdžanič, pogledajte u video snimku nastup Vokalnog ansambla Bugojno:
-Jako je važno govoriti o obrazovanju, posebno o menadžmentu u obrazovanju, a imali smo priliku slušati ljude iz struke. Ponosna sam na Bugojno i bugojansku prosvjetu jer puna Kristalna sala je dokaz da se struka poštuje i cijene stručnjaci kakva je Šejla Džanan, moja kolegica i prijateljica. Sretna sam što me uvukla u ovu divnu priču prepunu entuzijazma, ljubavi i topline, ali i promišljanja, razmjene iskustava i potrebe da gradimo bolji i kvalitetniji obrazovni sistem istakla je moderatorica promocije prof. Senada Milanović.
-Knjiga autora Džanan Šejle je izvorno naučno djelo, istraživakog, empirijskog i terenskog karaktera,sa preciznim teorijskim postavkama u pozadini istraživačkog nacrta,ali i interpretacije dobijenih znanstvenih podataka. Kvalitetan spoj teorijskog i empirijskog pristupa fenomenu menadžmenta u obrazovanju značajno približava ove naizgled udaljene znanstveno praktične odredice. U djelu je sa adekvatnom mjerom zahvaćen svaki aspekt menadžementa,posebice iz onog ugla,koji se može prepoznavati kao značajan za njegovu primjenu u obrazovnom području,sa posebnim fokusima na unutarnjoj dinamici organizacije,timskome radu,značaju i karakteristikama produktivnog liderstva, upravljanja znanjem, ljudskim resursima i promjenama. Ovo djelo na taj način objedinjuje teorijski, znanstveni i praktični doprinos, unoseći jasnoću i red u prostor, kod nas nedostatno razvijenog, menadžemnta obrazovanja. Zasigurno će ovako formatirano djelo o menadžemenu obrazovanja biti zanimljivo i dragocjeno štivo ne samo direktorima i ostatku administracije školskog, obrazovnog i odgojnog sustava, već i višim ali i nižim nivoima provedbe, planiranja i reguliranja rada i djelatnosti ustanova ovih sustava istakao je u recenziji prof.dr Dženan Skelić.
– Tema je ovog rada menadžment u odgoju i obrazovanju kao ključna pretpostavka dobrih ishoda učenja .Ovu su temu među prvima razmatrali Gordon Driden i Dženita Vox u svom djelu “Revolucija u učenju” gdje su naglasili novu ulogu menadžera u odgoju i obrazovanju. Naslov ovoga rada sam po sebi ukazuje na temu i njen značaj novim strategijama učenja i poučavanja. Tekst je razložno strukturiran sa posebnim naglaskom na teorijske osnove i istraživački postupak u dokazivosti polazne hipoteze. Autorica već u uvodu skreće pažnju da se funkcija vođenja u školi ostvaruje u saradnji sa njenim zaposlenicima, a vezana je za njihovo ponašanje i socijalnu interakciju na putu ka zajedničkom cilju.Tu funkciju ponajprije ostvaruje direktor škole (menadžer). Uspješno ostvarivanje ove funkcije zahtijeva određene kompetencije tj. karakteristike, znanja i umijeća.Zato je vrlo važno promišljati o određenim karakteristikama profila menadžera u obrazovnom sektoru i njegovom uticaju u interpersonalnom prostoru na zadovoljstvo uposlenika u organizaciji (školi). Današnja je škola pred ozbiljnim izazovima zbog “eksplozije novih spoznanja” i sve složenijih društvenih promjena.Autorica u tom smislu piše;” Brojne studije i koncepcije nove škole, u bilo kojem dijelu svijeta,povezuje nezadovoljstvo postojećom školom i pokušaj profiliranja nove škole koju bi prihvatili i učenici i roditelji, s kojom bi društvo bilo zadovoljno i u kojoj će nastavnici raditi s voljom.Ostvarivanje nove vizije škole nije moguće bez promjena u načinu rukovođenja.Imenovanjem za direktora škole ulazi se u polje menadžerskih funkcija. Rukovođenje se realizuje kroz funkcije i kompetencije koje su međusobno tijesno povezane i uslovljene: direktor planira, organizuje, void i evaluira. Sve ove funkcije čine da direktor ima višestruku ulogu: komunikatora, pregovarača, motivatora, informatora, koordinatora, evaluatora i svaka od njih zahtjeva niz komunikacijskih kompetencija.Škola je organizacija koja se stalno mijenja.Rukovoditi organizacijom koja se stalno mijenja znači da i rukovodilac mora pratiti promjene. Dobar rukovodilac ne ide za promjenama, ne prilagođava im se, nego ih predviđa i prilagođava ih funkciji organizacije, na taj način obezbjeđuje da organizacija škole dobija one promjene koje su potrebne i poželjne. Teorijski je osnov ove studije oslonjen na aktualne bibliografske jedinice a posebno se ističe razgovijetno obrazloženje temeljnih pojmova . Metodološki pristup predmetu istraživanja je adekvatno postavljen a uzorak reprezentativno odabran i opisan a način prikupljana i obrada podataka je jasno predstavljena. U originalnom istraživačkom postupku autorica je težište stavila na emocionalnim i socijalnim kompetencijama menadžera i u tom je pogledu koristila Upitnik emocionalnih vještina i kompetentnosti koji se sastoji od pedeset čestica sa skalom procjene od 1 do 5 (Skala Likertovog tipa),autora V.Takšić 1997. U istraživačkom instrumentariju posebno su značajni instrumneti za utvrđivanje socijalnih vještina kao i emocionalne kompetentnosti.Ove su značajke pretežno pedagoške datosti kao predispozicije koje se mogu značajno generirati kvalitetnom edukacijom.Naizgled marginalna svojstva ličnosti kao što su rigidnost, genrativnost i integritet mogu biti veoma važna za oblikovanje karakternih svojstava racionalnog afektivnog tonaliteta karaktera menadžera.Autorica je u tom pogledu koristila veoma relijabilnu Loyolovu skalu generativnosti. Današnje koorporacije posebno mjesto daju zadovoljstvu uposlenika samim poslom i načinu kako ih tretiraju nadređenju. To je veoma bitno i u odgojno-obrazovnim ustanovama zbog čega je autorica konstruisala originalni upitnik od 12 čestica sa bipolarnim pridjevima. Kvantitavna analiza j e oslonjena na signifikativne računske postupke kao što su račun korelacije i egzaktno testiranje polazišne pretpostavke što je efektno vizualizirala koloritom više dijagrama.Tabelarni i grafički prikazi rezultata je naslovljen, i obilježen odgovarajućim brojem (ANOVA). U teorijskom elaboriranju teme autorica je korištila 75 bibliografkih jedinica više naučnih članaka i internetskih baza. U radu je naznačeno 11 slika ,14 tabela i 8 grafikona. Rad je pisan jasno i jezički korektno. Zaključna su razmatranja jasno i koncizno izložena i argumentirana. Ova je studija korisna za unapređivanje odgojno-obrazovne prakse te ju svesrdno preporučujem za javno objavljivanje napisao je recenzent prof. dr. Refik Ćatić.
-Od srca se zahvaljujem se svima koji su bili prisutni na promociji moje knjige „Menadžment u obrazovanju„ u Kristalnoj sali Općine Bugojno. Cijenim što su izdvojili svoje slobodno vrijeme i došli da me podržite i to mi mnogo znači…moji rođaci, komšije, prijatelji, radne kolege i kolegice iz kolektiva ali i drugih škola i moji prijatelji pedagozi. Hvala i svima koji su uputili čestitke na portalima i privatno kroz poruke. Na knjizi sam dugo radila i nekada davno sam rekla, u šali, da imam vremena do pedesete, ali tada nisam bila baš svjesna brzine prolaska vremena i da dok se okreneš, na vrata pokuca i ta pedeseta. Tako da neki prave proslave, otputuju, a ja eto u susret svojim pedesetim nazdravljam jednom korisnom knjigom koja će sigurno naći svoj put do studenata, direktora, profesora i bit će im na korist. Time je moja misija i ostvarena! Knjigu posvećujem osobama koje najviše volim i bez kojih ne bih bila ovo što jesam. Prvenstveno mojim roditeljima, mojoj divnoj djeci Mirzi i Zani na koje sam ponosna i najvažnijoj osobi u mom životu mom mužu Suadu koji me je cijelo ovo vrijeme života i obrazovanja podržavao, bodrio i nije dao da odustanem. Promociju sam započela u Bugojnu jer me je Bugojno i ljudi u Bugojnu istinski prihvatili i ovaj sam grad zavoljela kao i svoju rođenu Zenicu. Kada su mi govorili da se iz Bugojna lako ne odlazi nisam vjerovala i 95-te godine sam mislila da ću Bugojanca odvesti iz Bugojna jer smo imali mnoge prilike, ali kao što se vidi nisam uspjela jer se Bugojanci tako lako ne predaju i vole svoj grad. Hvala medijima: RTV Bugojno, Bug.ba, Bugojno danas, Info Bugojno, na podršci i promociji. Također i ovom prilikom se zahvaljujem se kompletnom timu koji je učestvovao da ova knjiga ima svoju vrijednost, a koji su ujedno bili i u ulozi promotora. Od moje prijateljice, lektorice, profesorice Senade Milanović, Amela Ugarka, književnice, doktorice Melide Travančić, urednice teksta, uvaženog direktora Gimnazije, književnika, profesora Nedžada Milanovića…moje drage prijateljice, radne kolegice, direktorice Lejle Dedić. Neko ko me zna „od malena“, s kim sam provela godine u Gimnaziji Zenica, kasnije na fakultetima… lijepe dane mladosti i danas života, moja prijateljica i podrška ali i veoma stručna osoba, nekada direktorica škole, dugo zamjenica direktorice Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH nada sve dobra duša, hrabra moja Alisa. I za kraj posebno zahvala mojim recenzentima, promotorima, prijateljima profesoru Dženanu Skeliću i profesoru Refiku Ćatiću, akademskim i obrazovnim veličinama svaki u svojoj oblasti koji su dio mog životnog i akademskog puta, uvijek vjerovali u mene i davali mi neizmjernu podršku istakla je na promociji istakla je autorica dr. sc. Šejla Džanan.