Promocija domaćih proizvoda – ključ za ekonomski razvoj BiH
Jedan od najvažnijih faktora za ekonomski napredak svake države jeste konkurentnost njenih proizvoda na inostranim tržištima. Međutim, jednako je značajno i razvijanje svijesti među građanima o važnosti kupovine domaćih proizvoda.
BiH, kao zemlja bogata prirodnim resursima i domaćim brendovima u različitim sektorima, ima ogroman potencijal da postane konkurentnija na globalnoj sceni. Posebno je važno da domaći proizvodi dobiju više prostora na tržištu, jer ne samo da doprinosimo ekonomiji, već i jačamo našu nacionalnu industriju. Stoga je Privredna/Gospodarska komora Federacije BiH u ovoj godini započela sa realizacijom ideje kroz projekt naziva ”Ja BiH naše” preko kojega će se pojačati vidljivost domaćih proizvoda koji će dobiti i posebne vizualne oznake ”Bh. kvaliteta” i ‘‘Izvorno domaće”, što će im olakšati pristup policama trgovačkih centara. Komora je u saradnji s Vladom Federacije BiH i Federalnim ministarstvom razvoja, obrta i poduzetništva pokrenula ovaj projekt na koji se prijavilo blizu 60 kompanija.
Kako bi se ostvario ovaj cilj, bitno je raditi na podizanju svijesti kod građana, ali posebno i kod budućih generacija unutar školskog sistema. Upravo zato, prenosimo pozitivan primjer učenika Srednje tehničke škole Bugojno koji kroz sekciju “Mladi ekonomisti” realizuju inicijativu „Pronađi, kupi i podrži domaće” što predstavlja izuzetan primjer angažmana mladih u promociji domaće proizvodnje.
Sekcija „Mladi ekonomisti“ organizuje brojne aktivnosti sa ciljem edukacije učenika i građana o značaju kupovine proizvoda koji su nastali u BiH. Projekt je usmjeren na to da se pokaže kako kupovinom domaćih proizvoda ne samo da se podržava domaća proizvodnja, već se direktno doprinosi jačanju ekonomske stabilnosti i razvoju zemlje. Kroz ovu inicijativu, učenici šalju jasnu poruku: “proizvodi koji nemaju potpun proizvodni ciklus unutar granica BiH, često doprinose razvoju ekonomija drugih zemalja, a ne naše”.
„Mladi ekonomisti“ aktivno sarađuju sa 21 domaćom kompanijom koje uspješno posluju i izvoze svoje proizvode, ispunjavajući sve neophodne kriterije za ino tržište te su kao takvi dostupni i na policama u BiH. Uz podršku kompanija, učenici su organizovali mini radionicu i prezentaciju bh brendova unutar škole, a zatim su postavili izložbeni štand u Bugojnu gdje su dijelili promotivne pakete sa bh proizvodima. Ovaj praktičan pristup omogućio je građanima da se bolje upoznaju sa kvalitetom domaćih proizvoda i shvate njihov značaj za lokalnu ekonomiju.
Jedna od ključnih aktivnosti uključuje i posjete učenika domaćim kompanijama koje izvoze svoje proizvode. Učenici tokom godine imaju priliku posjetiti kompanije koje zadovoljavaju visoke standarde proizvodnje, a čiji proizvodi su prisutni na policama bh trgovina. Na ovaj način, mladi se direktno upoznaju sa poslovnim procesima što doprinosi jačanju njihove poslovne pismenosti i odgovornosti prema ekonomiji svoje zemlje.
Ovaj projekt je pravi primjer kako se kroz obrazovne aktivnosti i angažman mladih može doprinositi izgradnji snažnije ekonomske svijesti u društvu.
Ono što smo kao Privredna/Gospodarska komora FBiH uvijek naglašavali jeste da promocija domaćih proizvoda nije samo marketing, već dugoročna strategija koja jača lokalnu privredu, smanjuje nezaposlenost i doprinosi održivom razvoju zemlje te pozivamo kompanije da podrže inicijative škola i učenika koje sa svojim projektom ne samo da oblikuju svoje buduće karijere, već i pozitivno utiču na svoju zajednicu i cijeli bh ekonomski sistem.
Izvor: kfbih.com