Okrugli stol na temu: ”Uloga asistenta u nastavi”
U okviru projekta “Asistencija učenicima s poteškoćama u razvoju”, kojeg financijski podržava Ministarstvo obrazovanja, nauke, mladih, kulture i sporta SBK/KSB u prostorijama Druge osnovne škole Bugojno realiziran je okrugli stol pod nazivom: „Uloga asistenta u nastavi“. Provođenje navedenog projekta predstavlja dio podrške susfinansiranja programa/projekata u oblasti kulture za 2023. gudinu koje provodi resorno ministarstvo. Podršku u realizaciji okruglog stola dalo je i Udruženje “Osmijeh” iz Novog Travnika.
Nakon pozdravljanja i dobrodošlice u ime domaćina, voditelj okruglog stola, Saudin Beganović je u uvodu učesnike upoznao sa inkluzivnim vrijednostima, principom pristupačnosti i učešća osoba sa invaliditetom u svim sferama društvenog života a posebno u oblasti obrazovanja. Također, posebno se osvrnuo na ulogu asistenta u nastavi u procesu planiranja, realiziranja i evaluacije prilagođenih programa za učenike s poteškoćama u razvoju.
Kroz PoverPoint prezentaciju je naglašena važnosti prilagođavanja nastavnih sadržaja za učenike s teškoćama u razvoju prema Easy to read standarima (Evropski standardi za izradu lako razumljivih informacija). U drugom dijelu okruglog stola je predstavljena knjiga pod nazivom: “Kako biti kvalitetan asistent u nastavi”autora Saudina Beganovića, profesora pedagogije. Knjiga je namijenjena širokom krugu profesionalaca, prvenstveno nastavnicima i asistentima u nastavi, ali i stručnim saradnicima i direktorima odgojno-obrazovnih ustanova, roditeljima, kao i primjenom sadržaja u različitim kontekstima. Recenziju knjige su radile: prof. dr Lejla Kafedžić sa Univerziteta u Sarajevu i prof. dr Tatjana Marić sa Univerziteta u Banjoj Luci.
Nakon završenog prvog dijela okruglog stola, uslijedila je otvorena diskusija na ovu temu za predstavnike šire društvene zajednice te su doneseni određeni zaključci i preporuke:
- Učesnici okruglog stola istakli potrebu da se asistenti u nastavi ne mijenjaju svake godine, posebno u situacijama gdje je dijete veoma dobro prihvatilo asistenta i gdje su vidljivi rezultati rada istog.
- Naglašena potreba za kontinuiranom podrškom asistenta u nastavi te selekcijom istih prema stručnim kompetencijama i senzibiliziranosti istih za rad sa učenicima s poteškoćama u razvoju.
- Istaknuta potreba za detaljnijim pojašnjenjem određenih dijagozna u rješenjima koje donosi prvostepena stručna komisija pri CSR u SBK-a.
- Komisija treba vršiti opservaciju djece s teškoćama u razvoju duži vremenski period u prirodnom okruženju, kao što su: škola, razred, porodica, vanastavne aktivnosti i sl.
- Učesnici istakli porebu da se vrši kombinacija tadicionalne edukacijske i kontekstualne opservacije i procjene djece s poteškoćama u razvoju od strane Komisije.
- Također, istaknut problem velike stigme u društvu koja spriječava roditelje da izvrše procjenu preostale sposobnosti kod djeteta.
- Istaknuta potreba za holističkim pristupom u pružanju odgojno-obrazovne podrške djeci s poteškoćama u razvoju.
- Asistenti istakli potrebu za kontinuiranom edukacijom istih od strane resornog ministarstva i drugih NVO-a.
Na okruglom stolu je prisustvovalo 22 predstavnika javnih ustanova i predstavnika NVO-a sa područja općine Bugojno i šire. Zahvaljujemo se direktoru Druge osnovne škole Bugojno, Almiru Bašiću za tehničku podršku organizacije okruglog stola. Izvještaj, lista učesnika te zaključci i preporuke sa okruglog stola su proslijeđeni u resorno ministarstvo.